Wednesday, June 29, 2005

Man måste börja någongång.

Varje vardagsmorgon reser jag, kollektivt. Ungefär en halv timme tar min resa. På eftermiddagen/kvällen åker jag hem igen. En timmes resande, som tyvär alltför oftast tillbringas läsandes de två tunnelbanetidningar som Stockholm begåvats med: (SLs propagandaorgan) Metro samt Stockholms City. Jag läser TT-notiser, först i den ena tidningen sedan i den andra. Och noterar hur det skiljer sig ett antal meningar, spalter eller någon bild från varandra.
Jag tittar ut genom fönstret-ner på golvet-ut genom fönstret-på en reklamskylt-längre bort i vagnen-ner på golvet-av misstag någon i ögonen- snabbt åter på en reklamskylt.. osv.
Läser vidare i mina tidningar. Surnar till. Knyter näven i fickan, och låter mig bli passiviserad av min egna slöhet....Mitt beslut är taget! Detta skall upphöra! Välkommen till trickentankar!

2 Comments:

Blogger TRES CEE said...

Trickentankar, bitte, cee, soon poon, borja tan wanton, io Mass Ass, e angle dangle tan appropo a man, a man, amen,

4:38 PM  
Blogger TRES CEE said...

boren tan preparatto, e tutte bisogna per banando giust right, non a sinistre' a man, a man, amen,

4:40 PM  

Post a Comment

<< Home